Doorgaan naar hoofdcontent

Slik

Slik. En nog een keer, slik. Het zat eraan te komen. We wisten dit al voordat we eraan begonnen. Ik had zelfs al ter voorbereiding de haren heel kort laten 'knippen'. Toen moest ik ook al een paar keer slikken.

Gisteren gebeurde het dan toch. Omdat we al op dag 8 zaten, had ik een klein hoopje dat mijn 'ginger' zijn haren ging behouden. Het kan. Er zijn mensen bij wie de haren niet uitvallen na chemo. Maar het is nu toch zo ver. Zijn kussen ligt vol haren. In de 4 weken dat we hier zijn, was het weer best lang gegroeid, ik kon er niet omheen. Struisvogelpolitiek  werkte niet.  Gisterenavond klaagde hij over kriebel en ik zei heel stoer: kind, als je er last van hebt, halen we het eraf. Jij mag zeggen óf je dat wilt en wanneer je dat wilt. Heel stoer.....

En nu zei hij dat het zo erg was, die kriebel, het moest eraf. Ik vroeg nog, vanavond of morgen? Hij zei: NU! Oke.... nu.... uhm.... het overviel me toch. Je weet dat het eraan zit te komen en toch overviel het me een beetje. Hij vroeg zich nog af of ik dat wel kon en of ik niet zijn oor eraf zou snijden. Een grapje lag op de loer.... 😅

Met behulp van een laken, een stoel en een tondeuse richtte ik een minikapsalon in. We video-belden even met papa, die zoonlief alleen maar superstoer vond. Wat hij natuurlijk absoluut is. En toen moest het toch echt gebeuren. Slik. En nog een keer slik. Ogen dicht. Oh nee, open houden, anders ligt dat oor er straks echt af.



En nu is het dus kort. Erg kort. Niet kaal, de huid is te gevoelig om te scheren zonder opzetstukje. Het is even wennen, maar eerlijk is eerlijk, het staat hem eigenlijk best goed! En zoals hij zelf zegt: mam, het groeit toch gewoon weer aan? Nou dan geeft het toch niet.

Mijn stoere kerel. 💕








Reacties

Populaire posts van deze blog

Lets dance the night away!

Tjonge zeg.... wat een topavond. Van te voren toch echt wel stressvol, zo'n feestje organiseren, want stel dat de helft van de mensen niet  komt? Of dat iedereen aan de kant gaat staan en de dansvloer leeg blijft. Ik kan je vertellen dat er flink wat denkuurtjes aan zijn besteed. De meeste 's nachts, want dan heb tenslotte je alle tijd om daar over na te denken.... Langzaam ging de teller omhoog, iedere week wel wat kaartjes verkocht. Maar iedere week sprak ik ook wel iemand die toch niet kon komen, wat weer voor de nodige slapeloze uurtjes zorgde. En toch kregen meer en meer aanmeldingen en groeide mijn vetrouwen. Familie, vrienden, vrienden van vrienden, collega's, de mannen van collega's, gisterenavond stroomde de zaak vol èn de dansvloer ook! De DJ was een blij ei die de vloer opzweepte met zijn enthousiasme en leuke plaatjes. Zowaar werden mijn aangevraagde nummertjes daadwerkelijk gedraaid, helemaal top dat ouwe  mama ook nog kon dansen op een paar herkenbar

Daar zijn ze eindelijk! De Cd4-cellen , dag 275

Niet te geloven.... echt niet te bevatten!!!! Eindelijk zijn de cellen hoog genoeg! Eindelijk mogen we de teugels laten vieren, boodschapjes doen, naar verjaardagen, naar school. Ik wil alles  schrijven met hoofdletters en iedere zin eindigen met een uitroepteken! Van de week mochten we op controle in het Sophia, alles was fysiek in orde (zoals wij natuurlijk allang hadden gezien) Even bloed laten prikken om te kijken hoe de cellen ervoor staan, een controle zoals altijd. Afgesproken dat de arts vrijdag de eerste cijfers door zou geven, maar die waar wij op wachten zouden waarschijnlijk langer duren. Dus toen de arts vanmorgen belde en meteen zei dat het er goed uit zag, dat de cd4-cellen op 320 zaten, rúim boven de ondergrens, kon ik het eigenlijk niet geloven. 320???? Meen je dat? Zeg je nu echt 320? Dat kan  toch helemaal niet? Huh? Klopt dat echt? Dus van 150, meteen door geschoten naar de 320? Meteen 170 boven de ondergrens???? Het gesprek met de arts heb ik heel stoer  netjes

Thuis!!!!

Thuis! Eindelijk! Vorige week dachten we natuurlijk al te gaan. Koorts gooide roet in het eten. Het afgelopen weekend is de medicatie wat veranderd en dat heeft geholpen! Hoe jammer was het, dat we het fijne, lange Pinksterweekend niet thuis waren. Gelukkig kwamen de meiden gezellig langs en hebben we toch een paar leuke dagen gehad. Zoon blijkt een schaakmeester in de dop te zijn, hij maakt mama, zussen en oom genadeloos in. Het terras van de Daktuin (=de grote speelkamer van het Ronald mc Donald) heeft een fantastisch groot schaakspel. Gelukkig zijn we nu thuis en kan ik die neergang snel vergeten. Gisternavond was het toch nog even spannend... 38,5. Je zou er van gaan vloeken. Het zou toch niet waar zijn... Niet weer.... Terwijl zoon lag te slapen (na een drukke dag met de zussen) maakte ik me druk om die temp. Ik wilde het liefst iedere 5 minuten die temperatuur nemen (wat ik natuurlijk ook heb gedaan🙈). Het schommelde wat, maar het was genoeg  voor de artsen om toch blo